پمپ دیگ بخار یک پمپ جابجایی مثبت است که می تواند ظرفیت جریان پایدار را در طیف وسیعی از شرایط فشار متغیر تضمین کند.

ساختار قوی و قابل اعتماد آن طوری طراحی شده است که کار تعمیر و نگهداری را به حداقل برساند.
سرعت پمپ با ظرفیت مشعل هماهنگ می شود، به طوری که در صورت لزوم می توان تولید بخار را افزایش یا کاهش داد
یک دیگ بخار در یک محفظه مکعبی بلند 3.5 یا 7 متری با انتشار کم که بخار خشک و با کیفیت بالا را تضمین می کند. یک مشعل دوگانه برای سوخت سبک یا گاز طبیعی که برای سوخت های جایگزین مانند LPG/LNG و HVO آماده شده است. مشعل تعدیل کننده بسیار کارآمد به صورت الکترونیکی کنترل می شود و برای کاربردهای مختلف آماده استفاده است.
دیگ بخار الکترود از طراحی منحصر به فرد خود مزایای عملیاتی ایجاد می کند که منجر به یک دیگ بخار با راندمان بالا و کیفیت بالا می شود. با استفاده از برق به عنوان یک سوخت تمیز، کارآمد و به راحتی قابل کنترل، تمام انرژی ورودی به دیگ بخار با راندمان 99 درصد به بخار تبدیل می شود. خروجی مولد الکترود بخار پاور از 0 تا 100 درصد قابل کنترل است، نه با نسبت های محدود و نه افزایش ناکارآمدی در شرایط خروجی پایین مشخصه بویلرهای فسیلی. هیچ پشته ای برای خرید وجود ندارد و انتشار آلاینده ها صفر است.
سادگی کنترل ها و طراحی مهندسی دیگ بخار باعث کاهش قابل توجه تعمیر و نگهداری می شود. بدون قطعات متحرک در دیگ بخار، تعمیر و نگهداری کمتری با واحدهای ما مرتبط است. برای مثال، حتی تحت شرایط تلف آب تغذیه، الکترود در برابر خرابی ایمن است، زیرا آب کم به خودی خود بر خاموش شدن دیگ تأثیر می گذارد و از خرابی فاجعه بار جلوگیری می کند. هیچ انتقال حرارتی از طریق دیواره های لوله وجود ندارد و هرگز خرابی لوله در اثر دمای بیش از حد دیوار، تصفیه آب ضعیف یا خوردگی در کنار آتش وجود نخواهد داشت، زیرا هیچ لوله ای برای خرابی وجود ندارد. انتقال حرارت به طور مستقیم در آب در محفظه بخار انجام می شود، بنابراین بخار با کیفیت بالا با خلوص 99.95٪ در سراسر محدوده عملیاتی تولید می شود.