دیگ کامپوزیت دیگ فایرتیوب که می تواند با احتراق روغن یا استفاده از گاز خروجی موتور دیزل بخار تولید کند. دیگ بخار گاز اگزوز، اکونومایزر یک مبدل حرارتی گاز خروجی، ردیفی از بانک‌های لوله‌ای است که توسط آب تغذیه به گردش در می‌آیند که گازهای خروجی از موتور اصلی دیزل روی آن جریان می‌یابند. یک درام دیگ برای تولید و جداسازی بخار مورد نیاز است. برای این منظور معمولا از درام دیگ کمکی استفاده می شود.

اکثر دیگ های فایر تیوب در حال حاضر به صورت یک واحد کاملا بسته بندی شده عرضه می شوند که شامل مشعل روغن، پمپ بنزین، فن FD، پمپ سوخت و کنترل خودکار می باشد. نام های دیگر دیگ های فایرتیوب دیگ بخار مخزن، لوله دود یا دیگ خر است.

دیگ های بخار نوع تابشی پیشرفت جدیدی هستند که در آن گرمای تابشی احتراق برای بالا بردن بخار جذب می شود و توسط اشعه مادون قرمز منتقل می شود. این معمولاً به شلیک سقف و ارتفاع قابل توجهی نیاز دارد تا بتواند کارآمد باشد. دیگ ESD IV از نوع تابشی می باشد. هم کوره و هم محفظه بیرونی کاملاً با آب خنک می شوند. هیچ بانک معمولی از لوله های تولید وجود ندارد.

گازهای داغ کوره را از طریق یک سوراخ در انتهای پایین دیواره صفحه خارج می کنند و به محفظه بیرونی می روند. محفظه بیرونی شامل سطوح گرمایش همرفتی است که شامل سوپرهیترهای اولیه و ثانویه است. کنترل دمای سوپرهیت با استفاده از اتمپراتور در درام بخار انجام می شود. گازهای داغ، پس از خروج از سوپرهیتر اولیه، از روی یک دیگ بخار عبور می کنند. این مبدل حرارتی است که در آن مخلوط آب و بخار به موازات گاز جریان دارد. گازهای کوره در نهایت در مسیر خود به سمت قیف از روی یک اکونومایزر معمولی عبور می کنند.

https://steamboiler1.blogsky.com/